Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2010 17:40 - тайната при христовото кръщение мт.3:13-17
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 651 Коментари: 0 Гласове:
0



                            тайната при христовото кръщение
мт.3:13-17"Тогава дойде Исус при Йоан на Йордан,за да се кръсти от него.
А Йоан Го възпираше,като Му казваше:Аз имам нежда да се кръстя от Теб,
и Ти ли идеш при мен? А Исус в отговор му каза:Остави Ме сега,защото така
ни подобава да изпълним всяка правда.Тогава Йоан Го остави.И като се
кръсти, Исус веднага излезе от водата;и ето,отвориха Му се небесата и видя
Божия Дух,че слизаше като гълъб и се спускаше на Него;и ето глас от небесата
който казваше:Този е Вузлюбеният Ми Син,в когото благоволих."

главна мисъл: остави ме сега

І.целта на христовото идване в река йордан
  1.Христовото пътешествие от Галилея до Йордан
     ст.13"тогава дойде Исус от Галилея при Йордан
     а. Времето на Христовото пристигане при река Йордан
         - бе времето когато Йоан Кръстител призоваваше към покаяние
           и кръщение във вода за прощехие га греховете
                                                            
     Мк.1:9"през тия дни ( дните когато Йоан кръщаваше ) дойде Исус от
     Назарет Галилейски и се кръсти от Йоана в Йордан."
     б.Личността при която пътуваше ( отеваше ) Исус
        * личността при която пътуваше Исус бе Йоан Кръстител - защо?
     1.защо Исус не отиде при свещениците?
     2.защо Исус не отиде при законодателите?
     3.защо Исус не отиде при народните старейшини?
        отговорът е: че Бог избра не свещениците,не законодателите или
        народните старейшини а избра Йоан Кръстител за да подготви пътя
        на идващия Месия
     Йн.1:29-31"На следния ден Йана вижда Исуса,че иде към него,и казва;
     Ето Божият Агнец,Който носи греха на света! Този е,за Когото казах ;
     Подир мен иде Човек,който достига да бъде пред мен,защото спрямо
     мене беше пръв.И аз Го не познавах;но дойдох и кръщавам с вода
     затова,за да бъде Той изявен на Израиля."
     Ис.40:3"Глас на един,който вика;Пригответе в пустинята пътя за Господа,
     направете в безводно място прав път за нашия Бог."
     в. Христос отиваше къма Йордан за да изпълни Божията воля,а Божията
     воля бе Христос да се кръсти като всеки човек макар и да нямаше грях
     който да изповяда при кръщението          
     в.съпротивата на Йоан Кръстител преди кръщението
        ст.14" А Йоан Го възпираше." заща?
        Йоан знаеше че Христос е безгрешен а самият той  грешен и затова той
        имаше нужда да бъде кръстен от Исус ,а ге той да кръсти Исус
        ст.14"" Аз имам нужда да бъда кръстен от Теб, а Ти ли идеш при мен.?        
      - в тези думи виждаме смирението на Йоан кръстител който казва аз имам
        нужда от Теб.Днес е точно обратното никой не казва имам нужда от теб но напротив
        казват т имаш нужда от мен,аз мога  без теб,какво л щеше да стане ако Йоан се бе
        възгордял и беше казал на Исус ела Божий Сине Ти имаш нужда от мен,ако аз не те
        кръстя ти няма да можеш да започнеш служението Си,началото на Твоето служение
        е Твоето кръщение а то е в моите ръце ако искам ще те кръстя ако искам няма.Днес
        тази гордаст е заела най-много християнските водачи които си казват че нямат нужда
        от дякони,учители,младежки ръководтели и т.н аз ви стигам друг не ви трябва
  3.главната цел при кръщението на исус
     1.целта на христос бе да изпълни всичко което е прово
        ст-15"Остави Ме сега,защото така подобава да изпълним всичко което е право."
     2.целта на христос бе да изпълни своята мисия такава каквато бе установена от Бога
       а.целта на Бог бе Христос да започне служението си чрез кръщението
       б.целта на Бог беХристос до призове хората към покаяние и вяра в Бога
       в.целта на Бог бе Христос да изяви пътя истината и живота до Бога
       г.целта на Бог бе Христос да умре на кръста
       д.целта на Бог бе христос да възкръсне от смъртта на третия ден
       е.целта на Бог бе Христос да се възнесе на небето и да приготви място
       ж.целта на Бог бе Христос да се завърне отново.това бе планът на Бог Отец чрез
           който план Христос трябваше да опрости греха на света
ІІ.знамението при христовото кръщение
    1.Слизането на Светия дух върху Исус бе знамение
       Мт.3:16"И като се кръсти,Исус веднага излезе от водата;и ,ето,отвориха Му се небесата
       и видя че,Божият Дух слиза като гълъб и се спуска на Него."  
       Йн.1:32-34"И Йоан свидетелствува,казвайки;,,видях Духа да слиза като гълъб от небето
       и да почива върху Него.И аз Го не познавах;но Онзи който ме прати да кръщавам с вода,
       Той ми рече;,,над Когото видиш да слиза Духът и да почива върху Него,Той е който
        кръщава със Светия Дух." Ивидях и свидетелствам,че Този е Божият Син."
       - Йоан се съгласи да кръсти Исус което докара свидетелството за Исус като Божий Син
         и Неговото изпълване със Светия дух
      - ако Йоан не бе се съгласил да кръсти Исус това знамение нямаше да се случи нито пък
        второто знамение"чуването на Божия глас"но преди да размишляваме за това желая да
           дам още едно свидетелство на Йоан  с което той показа верноста си към Бога
        Йн.1:19-21"Итова е свидетелството което Йоан даде,когата юдеите пратиха до него свещеници и
        левити от Ерусалим да го попитат:Ти кой си?Той изповяда и не отрече,а изповяда:Не съм аз христос.
        И го попитаха:Тогава кой си ти?Илия ли си?Той каза;не съм,пророкът ли си?И отговори не съм.Тогава
        му рекоха:Кой си,за да дадем отговор на онези които са ни пратили.какво казваш за себе си?
        Той каза: Аз съм глас на един,който вика в пустинята; прав направете пътя за Господа,както
         е казал пророк Илия."
         * днес това което Бог иска да чуе от нас е точно това,да се даде правото на всяка част от тялото
           да функционира правилно защото при правилното функциониране на Христовото тяло ще чуем
          думите на второто знамение което се случи при Христовото кръщение"Чуването на Божия глас"
       ст.17" и ето глас от небесата,който казваше: Този е Моят възлюбен Син,в Когото е Моето благоволение
       * думите които ги каза Бог ги чу всеки човек който беше при река Йордан войници,фарисие книжници
         и народа но слизането на Светия Дух бе видян само от Йоан Кръстител
 
                                                                            заключение
    в заключение на темата Христовото кръщение желая да кажа че не сме се спряли подробно върху
    кръщението,но днес чрез кръщението Бог иска да ни научи на няколко неща
   1. да се научим на смирение и послушание
   2. да отхвърлим себелюбието си - нашето АЗ гордостта
   3. да речем: оставете греха и се приближете при Бога
       апостол Павел казва" Ако някой е в Христа той е ново създание,старото премина ето всичко стана ново.:

   подготвил. Али Исмаилов Ахмедов 06.07.2003
 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 412517
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930