Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2013 14:34 - КОЕ ДОБРО НЕ МИ ДОСТИГА ДА ВЛЯЗА В НЕБЕСНОТО ЦАРСТВО МТ.19:16-30
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 778 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 19.10.2013 14:34


КОЕ ДОБРО НЕ МИ ДОСТИГА ЗА ДА ВЛЯЗА В НЕБЕСНОТО ЦАРСТВО

Мт.19:16-30" И ето един |момък| дойде при Него и рече: Учителю, какво добро да сторя, за да имам вечен живот?А той му каза: Защо питаш Мене за доброто? Един [Бог] има, който е добър. Но ако искаш да влезеш в живота пази заповедите.Казва Му: Кои? Исус рече: |Тия|: Не убивай; Не прелюбодействувай; Не кради; Не
лъжесвидетелствувай;Почитай баща си и майка си; и Обичай ближния си както себе си.Момъкът Му казва: Всичко това съм пазил [от младостта си]; какво ми още не достига?Исус му рече: Ако искаш да бъдеш съвършен, иди, продай имота си, и дай на сиромасите; и ще имаш съкровище на небесата; дойди и Ме следвай.Но момъкът, като чу тая дума, отиде си наскърбен, защото беше човек с много имот.А Исус рече на учениците си: Истина ви казвам: Мъчно ще влезе богат в небесното царство.При това ви казвам: По-лесно е камила да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство.А учениците, като чуха това, зачудиха се твърде много и думаха: Като е тъй, кой може да се спаси?А Исус| ги| погледна и рече им: За човеците това е невъзможно; но за Бога всичко е възможно.Тогава Петър в отговор Му рече: Ето, ние оставихме всичко и Те последвахме; ние, прочее, какво ще имаме?А Исус им рече: Истина ви казвам, че във време на обновлението |на всичко|, когато Човешкият Син ще седне на славния Си престол, вие, които Ме последвахте, тоже ще седнете на дванадесет престола да съдите дванадесетте Израилеви племена.И всеки, който е оставил къщи, или братя, или сестри, или баща, или майка, [или жена], или чада, или ниви, заради Моето име, ще получи стократно и ще наследи вечен живот.Обаче мнозина първи ще бъдат последни, а последните първи. "

І. ТЪРСЕНЕТО НА НЕБЕСНОТО ЦАРСТВО ЧРЕЗ ВЪРШЕНЕ НА ДОБРИ ДЕЛА
1. Желанието на младежа
- Учителю какво да направя,за да имам вечен живот
2. Христовият отговор до младежът търсещ Небесното Царство чрез добри дела
- Защо питаш Мен за доброто ? Има един Бог който е добър
а. ако ти не знаеш какво е добро ти нищо не знаеш
б. спасението не е чрез добри дела,спасението е чрез Вяра в любовта на Бог Отец и придружена с добри дела
3. Исус показва част от условието за наследаване на Небесното Царство
- Следвай заповедите
4. Радостта на младия човек
- той се зарадва че най-накрая някой ще му каже какво трябва да направи за да наследи вечен живот
- Исус каза точно това което искаше да чуе младежа.Но Но Но следването на закона и неговото спазване не спасява,а показва грешката и изхода от нея
- и така Исус казва на младежа
а. Не убивай
б. Не прелюбодействай
в. Не кради
г. Не лъжесвидетелствувай
д. Почитай баща си и майка си
е. Обичай ближния си както себе си
5. Хвалението на младия човек
- Всичко това съм спазвал от младостта си
а. никого не съм убивал
б. никога не съм прелюбодействал
в. никога не съм крал
г. никога не съм лъжесвидетелствал
д. винаги съм почитал баща си и майка си
е. при удобен случай съм помагал на нуждаещите се
- Всичко това съм спазвал от детството си,какво не ми достига ?
* Тук виждаме гордостта на младия човек,виждаме неговата самоправедност.
Всичко това съм спазвал от детството си какво още не ми достига за да наследя Небесното Царство  
6. Исус открива тайната на истинското спасение
- ако искаш да бъдеш съвършен
1. Иди
2. Продай имота си
3. Раздай го на сиромасите
4. Ела и Ме следвай чак тогава ще наследиш вечен живот
7. Наскърбението на младия човек
стих.22" Но момъкът, като чу тая дума, отиде си наскърбен, защото беше човек с много имот. "
- отиде,отдалечи се от предложеното спасение - Защо ? Защото нямаше любов във сърцето си
от къде разбираме че няма любов.Разбераме от липсата на първата заповед
Мт.22:36-40" Учителю, коя е голямата заповед в закона?А Той му рече: "Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичкия си ум".Това е голямата и първа заповед.А втора, подобна| на нея|, е тая: "Да възлюбиш ближния си, както себе си".На тия две заповеди стоят целият закон и пророците. "
1. Богаташът не обичаше Бога
2. Богаташът не търсеше Бога
3. Богаташът не мислеше за Бога  ТОЙ
а. Обичаше богатството си
б. търсеше начин как да стане по богат
в. той мислеше къде да отвори нова работа и да спечели повече и поради това нещо той се наскърби и изгуби правото да стане ученик на Исус,изгуби и надеждата за спасението си - Защо ? Защото като чу тази дума отиде си наскърбен, защото беше човек с много имот. " а привързаноста към богатството отделя от Бога
ІІ. ПРИТЕСНЕНИЕТО НА АПОСТОЛИТЕ ЗА ТЯХНОТО СПАСЕНИЕ
стих.25-26" А учениците, като чуха това, зачудиха се твърде много и думаха: Като е тъй, кой може да се спаси?А Исус| ги| погледна и рече им: За човеците това е невъзможно; но за Бога всичко е възможно. "
- въпросът на апостол Петър
стих.27" Тогава Петър в отговор Му рече: Ето, ние оставихме всичко и Те последвахме; ние, прочее, какво ще имаме?
ІІІ. ОТГОВОРЪТ НА ИСУС
1. Вие ще седнете на дванадесет престола
2. Вие ще съдите племената и понеже сте оставили къщи,ниви,жени и деца,майки и бащи заради Моето име ще получите стократно заедно с Вечен живот
Заключение
Днес какво не ни достига на нас за да наследим Небесното Царство и вечния живот,нека се запитаме с този въпрос ?
Лк.10:25-28" И, ето, някой законник стана и Го изпитваше, казвайки: Учителю, какво да правя за да наследя вечен живот?А Той му рече: Какво е писано в закона, как четеш?А той в отговор каза: "Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа, с всичката си сила, и с всичкия си ум, и ближния си както себе си".|Исус| му рече: Право си отговорил; това стори, и ще живееш. "

Али Исмаилов Ахмедов 02.11.2010





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 406603
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930