Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.11.2013 11:31 - ВИДЯХА НО НЕ ПОВЯРВАХА МТ.21:32
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 631 Коментари: 0 Гласове:
0



ВИДЯХА НО НЕ ПОВЯРВАХА

Мт.21:32"Защото Иоан дойде при вас в пътя на правдата, и не го повярвахте; бирниците обаче и блудниците го повярваха; а вие, като видяхте това, даже не се разкаяхте отпосле да го вярвате."

І. КОЙ ВИДЯ И НЕ ПОВЯРВА
Мт.21:32"Защото Иоан дойде при вас в пътя на правдата, и не го повярвахте
1.видяха но не повярваха книжниците
2.видяха но не повярваха фарисеите
3.видяха но не повярваха народните старейшини
4.видяха но не повярваха законодателите
ІІ. КАКВО ВИДЯХА И НЕ ПОВЯРВАХА
1.видяха Иоан да подготвя пътя на обещания Месия но не повярваха
Йн.1:19-27"И ето, свидетелството, |което| Иоан |даде|, когато юдеите пратиха до него свещеници и левити от Ерусалим да го попитат: Ти кой си?Той изповяда, и не отрече, а изповяда: Не съм аз Христос.И попитаха го: Тогава що? Илия ли си? И каза: Не съм. Пророк ли си? И отговори: Не съм.На това му рекоха: Кой си? за да дадем отговор на ония, които са ни пратили. Що казваш за себе си?Той рече: Аз съм "глас на едного, който вика в пустинята; Прав правете пътя за Господа", както рече пророк Исаия.А изпратените бяха от фарисеите.И попитаха го, като му рекоха: А защо кръщаваш, ако не си Христос, нито Илия, нито пророкът?В отговор Иоан им рече: Аз кръщавам с вода. Посред вас стои Един, Когото вие не познавате,Онзи, Който иде подир мене, [Който преден ми биде], Комуто аз не съм достоен да развържа ремика на обущата Му.
Йн.1:29-34"На следния ден |Иоан| вижда Исуса, че иде към него, и казва: Ето Божият Агнец, Който носи греха на света!Тоя е за Когото рекох: Подир мене иде човек, Който достигна да бъде пред мене, защото спрямо мене беше пръв.И аз Го не познавах; но дойдох и кръщавам с вода затова, за да бъде Той изявен на Израиля.И Иоан свидетелствува, казвайки: Видях Духът да слиза като гълъб от небето и да почива върху Него.И аз Го не познах; но Оня, Който ме прати да кръщавам с вода Той ми рече: Онзи, над Когото видиш да слиза Духът и да почива върху Него, Той е Който кръщава със Светия Дух.И видях и свидетелствувам, че Тоя е Божият Син.
2.видяха изцеленията които вършеше Исус но не повярваха
Йн.9:13-16"Завеждат при фарисеите някогашния слепец.А беше събота, когато Исус направи калта и му отвори очите.И тъй, пак го питаха и фарисеите как е прогледал. И той им рече: Кал тури на очите ми, умих се и гледам.Затова някои от фарисеите казваха: Този човек не е от Бога, защото не пази съботата. А други казваха: Как може грешен човек да върши такива знамения? И възникна раздор по между им.
Йн.9:24-34"И тъй, повикаха втори път човека, който беше сляп, и му рекоха: Въздай слава на Бога; ние знаем, че този човек е грешник.А той отговори: Дали е грешник, не зная; едно зная, че бях сляп, а сега виждам.Затова му казаха: Какво ти направи? Как ти отвори очите?Отговори им: Казах ви ей сега, и не чухте; защо искате пак да чуете? Да не би и вие да искате да Му станете ученици?Тогава те го изругаха, казвайки: Ти си Негов ученик; а ние сме Моисееви ученици.Ние знаем, че на Моисея Бог е говорил, а Този не знаем откъде е.Човекът в отговор им каза: Това е чудно, че вие не знаете от къде е, но |пак| ми отвори очите.Знаем, че Бог не слуша грешници; но ако някой е благочестив и върши Божията воля, него слуша.А пък от века не се е чуло да е отворил някой очи на сляпороден човек.Ако не беше Този Човек от Бога, не би могъл нищо да стори.Те в отговор му казаха: Ти цял в грехове си роден, и нас ли учиш? И го изпъдиха вън./ видяха но не повярваха/
2.видяха знаменията които вършеше Исус и пак не повярваха
Йн.6;5-14"Исус, като подигна очи и видя, че иде към Него народ, каза на Филипа: Отгде да купим хляб да ядат тия? (А това каза за да го изпита; защото Той си знаеше какво щеше да направи).Филип Му отговори: За двеста динария хляб не ще им стигне, за да вземе всеки по малко.Един от учениците Му, Андрей, брат на Симона Петра, Му каза:Тук има едно момченце, у което се намират пет ечемичени хляба и две риби; но какво са те за толкова хора.Исус рече: накарайте човеците да насядат. А на това място имаше много трева; и тъй, насядаха около пет хиляди мъже на брой. Исус, прочее, взе хлябовете и, като благодари, раздаде ги на седналите; така и от рибите колкото искаха.И като се наситиха, каза на учениците Си: Съберете останалите къшеи за да не се изгуби нищо.И тъй, от петте ечемичени хляба събраха, и напълниха дванадесет коша с къшеи, останали на тия, които бяха яли.Тогава човеците, като видяха знамението, което Той извърши, казаха: Наистина
- всички бяха свидетели на тази трапеза
- свидетели бяха книжниците,бяха фарисеите,бяха народните старейшини и законодателите те всички бяха там видяха но не повярваха
3.видяха чудесата които вършеше Исус и пак не повярваха
Мк.2:1-12"След известно време, Той пак влезе в Капернаум; и разчу се че бил в къщата.И мнозина се събраха, така щото и около вратата не можаха да се поберат; и Той им говореше словото.Дохождат и донасят при Него един паралитик. Четирима го носеха;И като не можаха да се приближат до Него, поради народа, разкриха покрива на |къщата|, гдето беше, пробиха го и пуснаха постелката, на която лежеше паралитикът.А Исус, като видя вярата им, каза на паралитика: Синко, прощават ти се греховете.А имаше там някои от книжниците, които седяха и размишляваха в сърцата си:Тоя защо говори така? Той богохулствува. Кой може да прощава грехове, освен един Бог?Исус, като разбра веднага с духа Си,че така размишляват в себе си, рече им:Защо размишлявате това в сърцата си?Кое е по-лесно, да река на паралитика: Прощават ти се греховете, или да река: Стани, вдигни постелката си и ходи?Но за да познаете, че Човешкият Син има власт на земята да прощава грехове, (казва на паралитика):Тебе казвам: Стани, вдигни си постелката и иди у дома си.И той стана, веднага, вдигна си постелката и излезе пред всичките; така щото всички се зачудиха и славеха Бога, и думаха: Никога не сме виждали такова нещо.
- да никога не сте виждали такова нещо сега видяхте и пак не повярвахте,а казахте
"Тоя защо говори така? Той богохулствува. Кой може да прощава грехове, освен един Бог?
ІІІ.  МЕСТОНАХОЖДЕНИЕТО КЪДЕТО ВИДЯХА НО НЕ ПОВЯРВАХА
1.видяха чудесата,знаменията и изцеленията в собствения си град и пак не повярваха
2.видяха чудесата,знаменията и изцеленията в собственото си село и пак не повярваха
3.видяха чудесата,знаменията и изцеленията в собственото си село и пак не повярваха
ІV. ПРИЧИНАТА ЗА НЕВЕРИЕТО ВЪПРЕКИ ВИДЯНОТО
1.изпълнението на пророчествата
Мк.13:13-15"Затова им говоря с притчи, защото гледат, а не виждат; чуят а не слушат, нито разбират.На тях се изпълнява Исаевото пророчество, което казва:"С уши ще чуете, а никак няма да разберете;И с очи ще гледате, а никак няма да видите.Защото сърцето на тия люде е задебелялоИ с ушите си тежко чуват,И очите си склопиха;
Да не би да видят с очите си,И да чуят с ушите си,И да разберат със сърцето си,И да се обърнат,И Аз да ги изцеля".
2.не приеха съветът на Бога и Неговите изобличения
Пр.1:25"Но отхвърлихте съвета ми,И не приехте изобличението ми, -
3.бяха упорити в своето непокаяние
Рим.2:5" а с упорството си и непокаяното си сърце трупаш на себе си гняв за деня на гнева, когато ще се открие праведната съдба от Бога,
4.приемат слава един от друг
Йн.5:44"Как можете да повярвате вие, които приемате слава един от друг, а не търсите славата, която е от единия Бог.
V. УЧАСТА НА НЕВЯРВАЩИТЕ ХОРА
1.вън от прииствието на Бога
Отк.21:27"И в него никак няма да влезе нещо нечисто, нито оня, който върши мерзост и който лъже, а само записаните в книгата на живота на Агнето.
Мт.7:21-23"Не всеки, който Ми казва: Господи! Господи! ще влезе в небесното царство, но който върши волята на Отца Ми, Който е на небесата.В онзи ден мнозина ще Ми рекат: Господи! Господи! не в Твоето ли име пророкувахме, не в Твоето ли име бесове изгонвахме, и не в Твоето ли име направихме много велики дела?Но тогава ще им заявя: Аз никога не съм ви познавал; махнете се от Мене вие, които вършите беззаконие.
2.втората смърт - огненото езеро
Отк.20:13-15"И морето предаде мъртвите, които бяха в него; и смъртта и адът предадоха мъртвите, които бяха в тях; и те бидоха съдени всеки според делата си.И смъртта и адът бидоха хвърлени в огненото езеро. Това |- присъдата за в огненото езеро| е втората смърт.И ако някой не се намери записан в книгата на живота, той биде хвърлен в огненото езеро

заключение
днес светът все още е пълен с хора които виждат чудесата на Исус но продължават да не вярват поради това че приемат слава един от друг и упорстват в неверието си поради което ще бъдат осъдени и то справедливо,а които видят и повярват ще бъдат спасени
Йн.20:26-29" И подир осем дни учениците Му пак бяха вътре, и Тома с тях. Исус дохожда, като беше заключена вратата, застана насред, и рече: Мир вам!Тогава каза на Тома: Дай си пръста тука и виж ръцете Ми, и дай ръката си и тури я в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ.Тома в отговор Му рече: Господ мой и Бог мой!Исус му казва: Понеже Ме видя, [Томо], ти повярва, блажени ония, които, без да видят, са повярвали.
- днес от коя група хора сме от виждащите  невярващи или от виждащи  вярващи нека всеки си отговори сам

П-рАли Исмаилов Ахмедов 27.01.2013 Църква " Нов Живот " Ямбол
 




Тагове:   видяха,   не повярваха,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 406571
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930