Постинг
18.01.2014 15:35 -
горко вам - съжалявам за вас Мт.23:13-34
ГОРКО ВАМ - СЪЖАЛЯВАМ ЗА ВАС
Мт.23:13-34 "
І. ПЪРВОТО ГОРКО КЪМ КНИЖНИЦИТЕ
ст.13 " Но горко вам книжници и фарисеи, лицемери! защото затваряте небесното царство пред човеците, понеже сами вие не влизате, нито влизащите оставяте да влязат. "
1. Горко вам защото затваряте Небесното Царство пред човеците
2. Горко вам защото сами вие не влизате,нито на влизащите оставяте да влязат
Отк.3:20 " Ето стоя на вратата и хлопам; ако чуе някой гласа Ми и отвори вратата, ще вляза при него и ще вечерям с него, и той с Мене. "
- Книжниците и фарисеите бяха направили точно това.Те имаха ключа за отварянето на Небесната врата но не искаха да влязат,нито пък допускаха друг да влезе
ІІ. ВТОРОТО ГОРКО ДО КНИЖНИЦИТЕ И ФАРИСЕИТЕ НАРЕЧЕНИ ЛИЦЕМЕРИ
ст.14 " [Горко вам, книжници и фарисеи, лицемери, защото изпояждате домовете на вдовиците, даже, когато за показ правите дълги молитви; затова ще приемете по-голямо осъждане]. "
1. Горко вам защото изпояждате домовете на вдовиците
2. Горко вам защото за показ правите дълги молитви
3. Ще получите по голямо осъждение - Защо ?
Мт.6:7 " А когато се молите, не говорете излишни думи, както езичниците; защото те мислят че ще бъдат послушани заради многото си говорене. "
ІІІ. ТРЕТОТО ГОРКО ДО КНИЖНИЦИТЕ И ФАРИСЕИТЕ НАРЕЧЕНИ ЛИЦЕМЕРИ
ст.15 " Горко вам, книжници и фарисеи, лицемери! защото море и суша обикаляте за да направите един прозелит; и когато стане такъв, правите го рожба на пъкъла два пъти повече от вас. "
1. Горко вам защото обикаляте море и суша за да доведете някой на покаяние
( какво лошо има в това да докараш един човек на покаяние това е добро лошото е че след покаянието )
2. Горко вам че вместо да го превърнете в Божие дете вие го превръщате в рожба на пъкала ( това е лошото ) как става това ?
а. Като ги учат да спазват закона ( буквата )
пример : Господи какво не ми достига за да наследя вечен живот
- със спазването на закона се открива греха,а за да се освободиш от греха трябва да живееш според Духа,а животът в Духа става чрез две от Божии`те заповеди
1. Да възлюбиш Господа своя Бог със цялото си сърце,със всичкато си сила и със всичкия си ум
2. Да възлюбиш ближния си както себе си на тия две заповеди лежи целия закон и пророците
ІV. ЧЕТВЪРТОТО ГОРКО ДО КНИЖНИЦИТЕ И ФАРИСЕИТЕ НАРЕЧЕНИ СЛЕПИ ВОДИТЕЛИ
ст.16-22 " Горко вам слепи водители! които казвате: Ако някой се закълне в храма, не е нищо; но ако някой се закълне в златото на храма задължава се.
Безумни и слепи! че кое е по-голямо, златото ли или храмът, който е осветил златото?|Казвате| още: Ако някой се закълне в олтара, не е нищо, но ако някой се закълне в дара, който е върху него, задължава се.[Безумни и] слепи! че кое е по-голямо, дарът ли, или олтарът, който освещава дара?Прочее, който се кълне в олтара, заклева се в него и във всичко що е върху него.И който се кълне в храма, заклева се в него и в Онзи, Който обитава в него.И който се кълне в небето, заклева се в Божия престол и в Онзи, Който седи на него. "
1. Горко ви че си затваряте очите като казате " Ако някой се закълне в Храма не е нищо,но ако се закълне в златото на Храма,задължава се "
- клетвата в Храма е обещание пред Отец и фарисеите и книжниците не могат да вземат от него за себе си,защото това което отделено за Отец се раздава на бедните
- клетвата в златото на Храма също е обещание пред Отец,но фарисеите и книжниците са го присвоявали за себе си,и поради тази причина зада вземат за себе си те са принождавали хората да се заклеват не в Храма а в златото на храма затова словото казва " Безумни и слепи че кое е по голямо златото или храма който освещава златото "
2. Горко ви че си затваряте очите като казате " ако някой се закълне в олтара, не е нищо; но ако някой се в дара,който е върху него задължава се "
- кое е по голямо Храма или златото ( без Храма златото си остава просто злато )
- кое е голямо олтара или дара който е върху олтара ( без олтар не може да се принася жертва )
- Който се кълне в Храма,заклева се в него и в Оногова който обитава в него
- Който с кълне в небето,заклева се в Божия престол е в Оногова,Който седи на него
- Койте се кълне в небето ,заклева се в Божия престол и в ОноговауКойто седи на него
3. Защо не трябва да се заклеваме
Мт.5:33-37 " Чули сте още, че е било казано на старовременните: "Не си престъпвай клетвата, но изпълнявай пред Господа клетвите си".Но Аз ви казвам: Никак да се не кълнете; нито в небето, защото то е престол на Бога;нито в земята, защото е подножието Му; нито в Ерусалим, защото е град на великия Цар.
Нито в главата си да се не кълнеш, защото не можеш направи ни един косъм бял или черен.Но говорът ви да бъде: Да, да; Не, не; а каквото е повече от това, е от лукавия.
V. ПЕТОТО ГОРКО ДО КНИЖНИЦИТЕ И ФАРИСЕИТЕ НАРЕЧЕНИ ЛИЦЕМЕРИ
ст.23 " Горко вам книжници и фарисеи, лицемери! Защото давате десетък от гйозума, копъра и кимиона, а сте пренебрегнали по-важните неща на закона - правосъдието, милостта и верността, но тия трябва да правите, а ония да не пренебрегвате. "
1. Горко вам защото давате десятък от гьозума,копъра и кимона
пример : Фарисеят в храма ( давам десятък от всичко що придобия и постя два пъти в седмицата )
2. Горко вам защото пренабрегвате
а. Правосъдието - как ? - като не отдавате правото на вдовицата и сирачето
б. Пренабрегвате милостта - милостта към бедния`падналия и нуждаещия се човек
в. Пренабрегвате верността - верноста към Бога
- фарисеите и книжниците трябваше да отдават правото на всеки човек и да им показват милост с което щяха да покажат верноста си към Бога
ст.23 б- 24 " но тези (правосъдието,милоста,верноста ) трябваше да прилагате ( да учите ) а онези ( десятъка от всичко,поста и молитвата ) да не пренабрегвате
Слепи водители,които прецеждате комара ,а камилата поглъщате. "
VІ. ШЕСТОТО ГОРКО ДО КНИЖНИЦИТЕ И ФАРИСЕИТЕ НАРЕЧЕНИ ЛИЦЕМЕРИ ВТОРИ ПЪТ
ст.25- 28 " Горко вам, книжници и фарисеи, лицемери! защото чистите външността на чашата и блюдото, а отвътре те са пълни с грабеж и насилие.Слепи фарисеино! очисти първо вътрешността на чашата и блюдото, за да бъде и външността им чиста.Горко вам книжници и фарисеи, лицемери! защото приличате на варосани гробници, които отвън се виждат хубави, а отвътре са пълни с мъртвешки кости и с всякаква нечистота.Също така и вие от вън се виждате на човеците праведни, но отвътре сте пълни с лицемерие и беззаконие. "
1. Горко вам книжници и фарисеи лицемери защото чистите външноста на чашата и блюдото,а отвътре са пълни с грабеж и насилство
2. Горко вам книжници и фарисеи лицемери защото приличате на варосани гробници,които отвън се виждат хубави,а отвътре са пълни с мъртвешки кости и с всякаква нечистота,лицемерие и беззаконие
VІІ. СЕДМОТО ГОРКО ДО КНИЖНИЦИТЕ И ФАРИСЕИТЕ НАРЕЧЕНИ ЛИЦЕМЕРИ НАРЕЧЕНИ ТРЕТИ ПЪТ
ст.29-36 " Горко вам книжници и фарисеи, лицемери; защото зидате гробниците на пророците, и поправяте гробовете на праведните, и казвате:Ние, ако бяхме |живели| в дните на бащите си, не бихме съучаствували с тях |в проливане| кръвта на пророците.Така щото свидетелствувате против себе си, че сте синове на ония, които избиха пророците.Допълнете и вие, |прочее|, мярката на бащите си.Змии! рожби ехиднини! как ще избегнете от осъждането в пъкъла?Затова, ето, Аз изпращам до вас пророци, мъдри и книжници; едни от тях ще убиете и ще разпънете, и други от тях ще биете в синагогите си, и ще ги гоните от град в град;
за да дойде върху вас всичката праведна кръв проляна на земята, от кръвта на праведния Авел до кръвта на Захария, Варахиевия син, когото убихте между светилището и олтара.Истина ви казвам: Всичко това ще дойде върху туй поколение. "
1. Горко вам защото се оправдавате като казвате Ако бяхме ние не щеше да го направим
2. Горко вам защото не сте по добри от тях защоте когато дойде денят и вие ще убиете праведника който дойде да ви спаси от греха ( разпни Го,пусни Варава )
ст.32 " Допълнете и вие мярката на бащите си. "
Заключение
Днес чрез тези думи Исус предупреждава Църквата Си,Предупреждава я относно проповядването й,предупреждава я относно живота й,и казва не пречете на хората които искат спасение,а им помогнете а помоща ще дойде когато Църквата започне вместо да говори да изпълнява волята на Бога,да се моли за погиващия народ,да им покаже вратата на спасението в Дея.Ап.4:12 " И чрез никой друг няма спасение; защото няма под небето друго име дадено между1 човеците, чрез което трябва да се спасим. "
Името е едно Исус Христос а Той казва " Аз Съм Пътят,Истината и Животът ." Йн-14:6
Али Исмаилов Ахмедов 26.01.2011
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари