Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2015 17:53 - ПОСТА
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 1198 Коментари: 2 Гласове:
-1



 ПОСТА   Лука 5:33-37 " И те Му рекоха: Иоановите ученици често постят и правят молитви, така и фарисейските, а Твоите ядат и пият. Исус им рече: Можете ли да накарате сватбарите да постят докато е с тях младоженецът? Ще дойдат, обаче, дни, когато младоженецът ще се отнеме от тях; тогава, през ония дни, ще постят. Каза им още и притча: Никой не отдира кръпка от нова дреха да я тури на вехта дреха; инак и новата дреха се съдира, и кръпката от новата не прилича на вехтата. И никой не налива ново вино в стари мехове; инак новото вино ще пръсне меховете, и то само ще изтече, и меховете ще се изхабят. Но трябва да се налива ново вино в нови мехове. И никой, след като е пил старо вино, не иска ново, защото казва: Старото е по-добро.   I.ВЪПРОЪТ ОТНОСНО ПОСТА стих33 "  И те Му рекоха: Иоановите ученици често постят и правят молитви, така и фарисейските, а Твоите ядат и пият.                                                   - Кой задава въпроса относно поста 1. Според Матей 9:14 "  Тогава дохождат при Него Иоановите ученици и казват: Защо ние и фарисеите постим много, а Твоите ученици не постят?  -  това са учениците Йоан Кръстител и фарисесте 2. Според Марк 2:18 " А Иоановите ученици и фарисеите постеха; и дохождат и казват Му: Защо постят Иоановите и фарисейските ученици, а Твоите не постят?                                - това бяха учениците Йоан Кръстител и учениците на фарисеите - и така въпросът относно постенетето е поставен от учениците на Йсан Кръстител - бил е поставен и от учениците на фарисеите II.ИСУС ОТГОВАРЯ НА ВЪПРСА ОТНОСНО ПОСТА стих 34 " Исус им рече: Можете ли да накарате сватбарите да постят докато е с тях младоженецът?  1. Исус каза:Можете ли да накарате сватбарите да постят докато е с тях младоженецът?  отговор:Не можете - Защо ? А. Първо защото всички са весели Б. Второ защото всички са радостни - Защо са весели и защо да радостни ?  - те са весели те са радостни защото са на свадба и  младоженецът е техният най близък приятел - те са весели те са радостни защото са на свадба а на свадба човек трябва да бъде весел и радостен а не унил и наскърбен Пример:Свадбата в Кана Галилейска Йоана 2:1-11 " На третия ден имаше сватба в Кана галилейска и Исусовата майка беше там. И Исус и учениците Му бяха поканени на сватбата. И когато се свърши виното, майката на Исуса Му казва: Вино нямат. А Исус й казва: Какво има между Мене и тебе жено? часът Ми още не е дошъл. Майка Му казва на слугите: Каквото ви рече, сторете. А там имаше шест каменни делви, поставени по обичая на юдейското очищение, които побираха по две или три мери.  Исус им казва: Напълнете делвите с вода. И напълниха ги до горе. Тогава им казва: Налейте сега та занесете на настойника на угощението. И те занесоха. И когато настойникът на угощението вкуси от водата, сега превърната на вино, и не знаеше откъде беше, (но слугите, които бяха налели водата знаеха), настойникът на угощението повика младоженеца и му каза: Всеки човек слага първо доброто вино, и по-долното след като се понапият; ти си задържал доброто вино до сега. Това извърши Исус в Кана галилейска като начало на знаменията Си, и яви славата Си; и учениците Му повярваха в Него. " - когато виното се свърши народът се смути но Исус не позволи това да продължи дълго и затова превърна водата във вино за да върне ладоста и веселието им 2. Исус каза:Ще дойдат, обаче, дни, когато младоженецът ще се отнеме от тях; тогава, през ония дни, ще постят.  А. Тук Исус открива Своята смърт чрез думите:младоженецът ще се отнеме от тях Б. Тук Исус открива Своето завръщане при Отец чрез думите : младоженецът ще се отнеме от тях В. Тук Исус открива още едно нещо,открива времето когато църквата ще бъде в пост а това са думите : през ония дни - Кои са тия дни ?  - за кои дни говори Исус ?  - Кога църквата ще бъде в пост ? 1. Това са дните когато църквата ще бъде гонена 2. Това са дните когато църквата ще преминава през скръб 3. Това са дните когато църквата ще бъде предадена от братя,и дните когато децата предадат родителите си и родителите предадат децата си - Но сега немогат да постят защото младоженецът е с тях III.ДНЕС ХРИСТОВАТА ЦЪРКВА ТРЯБВА ЛИ ДА ПОСТИ И КАКЪВ ТРЯБВА ДА БЪДЕ ХРИСТИЯНСКИЯТ ПОСТ - Както в Стария завет тока и във новия Завет постът е даден от Бога,придружен е със молитва и лишаване от храна и вода 1. Постът е даден на християнина понеже чрез поста смиряваме душата си Псалом 35:13 " А аз, когато те боледуваха, Аз се обличах във вретище, Смирявах с пост душата си, И молитвата ми се връщаше в пазухата ми и се повтаряше;  2. Постът е даден на християнина понеже чрез поста християнина побеждава сатаната Матей 17:21 " [А тоя род не излиза, освен с молитва и пост].  3. Постът е даден на християнина понеже чрез поста християнина търси Божията воля относно служението на избраниците Му Деяния на апостолите 13:2-3 " И като служеха на Господа и постеха, Светият Дух рече: Отделете ми Варнава и Савла за работата, на която съм ги призовал.  Тогава, като постиха и се помолиха, положиха ръце на тях и ги изпратиха. " - Но днес желая да запомним че истинският пост който Бог е избрал за нас е не да гладуваме а чрез поста да смирим душата си,да търсим Божията воля и да се изпълним със Светия Дух,не да се лишим от храна и вода а да дадем тази храна на друг Исая 58:6-9 " Такъв ли е постът, който Аз съм избрал, - Ден, в който трябваше човек да смирява душата си? Значи ли да навежда човек главата си като тръстика, И да си постила вретище и пепел? Това ли ще наречеш пост и ден угоден на Господа? Не това ли е постът, който Аз съм избрал, - Да развързваш несправедливите окови, Да разслабваш връзките на ярема, Да пускаш на свобода угнетените, И да счупваш всеки хомот? Не е ли да разделяш хляба си с гладния, И да възвеждаш в дома си сиромаси без покрив? Когато видиш голия да го обличаш, И да се не криеш от своите еднокръвни? Тогава твоята светлина ще изгрее като зората, И здравето ти скоро ще процъфне; Правдата ти ще върви пред тебе, И славата Господна ще ти бъде задна стража. Тогава ще зовеш, и Господ ще отговаря! Ще извикаш, и Той ще рече: Ето Ме! Ако махнеш насред себе си хомота. Соченето с пръст и нечестивите думи,    Заключение защо ние постим а Твоити ученици не постят ? отговорът е че Бог не желае ние да гладуваме,защото постът е за наше смирение,но истинският пст който Бог е избрал е да помагаме на нуждаещите се хора Матей 25:31-46 " 31 А когато дойде Човешкият Син в славата Си, и всичките [свети] ангели с Него, тогава ще седне на славния Си престол. И ще се съберат пред Него всичките народи; и ще ги отлъчи един от други, както овчарят отлъчва овцете от козите; и ще постави овцете от дясната Си страна, а козите от лявата. Тогава царят ще рече на тия, които са от дясната Му страна: Дойдете вие благословени от Отца Ми, наследете царството, приготвено за вас от създанието на света.Защото огладнях и Ме нахранихте; ожаднях и Ме напоихте; странник бях и Ме прибрахте; гол бях и Ме облякохте; болен бях и Ме посетихте; в тъмница бях и Ме споходихте. Тогава праведните в отговор ще Му кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, и Те нахранихме; или жаден, и Те напоихме? И кога Те видяхме странник, и Те прибрахме, или гол и Те облякохме? И кога Те видяхме болен или в тъмница и Те споходихме? А Царят в отговор ще им рече: Истина ви казвам: Понеже сте направили това на един от тия най-скромни Мои братя, на Мене сте го направили.Тогава ще рече и на тия, които са от лявата Му страна: Идете си от Мене, вие проклети, във вечния огън, приготвен за дявола и за неговите ангели. Защото огладнях и не Ме нахранихте; ожаднях и не Ме напоихте; странник бях, и не Ме облякохте; болен и в тъмница бях, и не Ме посетихте. Тогава и те в отговор ще кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, или жаден, или странник, или гол, или болен, или в тъмница и не Ти послужихме? Тогава в отговор ще им рече: Истина ви казвам: Понеже не сте направили това на ни един от тия най-скромните, нито на Мене сте го направили. И тия ще отидат във вечно наказание, а праведните във вечен живот.   п-рАли Исмаилов Ахмедов Църква " Нов Живот " Ямбол 04.02.2015  


Тагове:   поста,


Гласувай:
0



1. lubovakoniamash - Не съм съгласна с твърдението Ви!!!!
13.05.2015 16:38
Вие казвате:
"Заключение
защо ние постим а Твоити ученици не постят ? отговорът е че Бог не желае ние да гладуваме,защото постът е за наше смирение,но истинският пст който Бог е избрал е да помагаме на нуждаещите се хора"

Да уточня постът не е гладуване!
Тогава какво ще кажете, за 40-дневния пост на Иисус Христос в пустинята? Пример за какво е той? Не мисля, че е така лесно да се тълкува Новият Завет.
Приятен ден Дора
цитирай
2. lubovakoniamash - Вие казвате: "Заключен...
15.05.2015 12:30
Вие казвате:
"Заключение
защо ние постим а Твоити ученици не постят ? отговорът е че Бог не желае ние да гладуваме,защото постът е за наше смирение,но истинският пст който Бог е избрал е да помагаме на нуждаещите се хора"

Да уточня постът не е гладуване!
Тогава какво ще кажете, за 40-дневния пост на Иисус Христос в пустинята? Пример за какво е той? Не мисля, че е така лесно да се тълкува Новият Завет.
Приятен ден Дора
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 406428
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930