Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2015 10:49 - Стотника и неговата вяра Лука 7:1-10
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 1201 Коментари: 0 Гласове:
0



СТОТНИКЪТ И НЕГОВАТА ВЯРА

Лука 7:1-10" След като свърши всичките Свои речи към людете, които Го слушаха {Гръцки: В ушите на людете.}, Исус влезе в Капернаум.А на някой си стотник слугата, който му беше мил, боледуваше на умиране.И като чу за Исуса, изпрати до Него някои юдейски старейшини да Го помолят да дойде и оздрави слугата му.Те, прочее, дойдоха при Исуса и Му се молеха усърдно, като казваха: Той заслужава да му сториш това;защото обича нашия народ, и той ни е построил синагогата.А когато Исус вървеше с тях и не беше вече далеч от къщата, стотникът изпрати до Него приятели да Му кажат: Господи, не си прави труд; защото не съм достоен да влезеш под стряхата ми;затова нито счетох себе си достоен да дойда при Тебе; кажи само дума, и слугата ми ще оздравее.Защото и аз съм човек поставен под власт, и имам подчинени на мен войници; и казвам на един: Иди; и той отива; и на друг: Дойди; и дохожда; и на слугата си: Направи това; и го прави.Като чу това, Исус му се почуди; обърна се и рече на вървящия подир Него народ: Казвам ви, нито в Израил съм намерил толкова вяра.И когато изпратените се върнаха в къщата, намериха слугата оздравял.

I.ВЯРАТА НА ЛИЧНОСТТА НАРЕЧЕНА СТОТНИК
- А на някой стотник...
1. Вярата на личността наречена стотник е безименна
- неговото име не е записано в Библията,записано е неговото положение
стотник {човек който отговаря за сто войника}днес чин капитан
2. Любовта на стотника ппричинена от неговата вяра
А. Когато погледнем на този стотник ние виждаме неговата любов,любов към слугата който беше болен
Б. Поглеждайки любовта на стотника ние трудно можем да си представим един богат човек,есин силен човек,един човек притежаващ власт да покаже милост и любов към един човек който е слуга в неговия дом
II.НОВИНАТА ЗА ПРИСТИГАНЕТО НА ИСУС В КАПЕРНАУМ И ИЗПРАЩАНЕТО
НА СТАРЕЙШИНИТЕ
стих 3" И като чу за Исуса, изпрати до Него някои юдейски старейшини да Го помолят да дойде и оздрави слугата му.
1. Разговора на юдейските старейшини със Исус
стих 4"Те, прочее, дойдоха при Исуса и Му се молеха усърдно, като казваха: Той заслужава да му сториш това;
- Когато четем за усърдната молитва на старейшините ние виждаме нещо невероятно
А. Те не дойдоха да изпитат Исус
Б. Те не дойдоха да обвинят Исус
В. Те дойдоха да помолят Исус и то усърдно с думите
стих 4б-5"Той заслужава да му сториш това;защото обича нашия народ, и той ни е построил синагогата.
- Когато размишляваме за любовта на стотника ние виждаме че тая любов не бе плътска,а беше духовна Божественна любов това виждане от свидетелството което правят старейшините
стих 4б-5"Той заслужава да му сториш това;защото обича нашия народ, и той ни е построил синагогата.
- В тези думи виждаме че стотникът обичаше не само хората,
но той обичаше Бога
- с тази обич и с тази вяра стотникът построи синагогата
- с тази обич и с тази вяра стотникът прати старейшините при Исус
- с тази обич и с тази вяра стотникът посрещна Исус вън от дома си
III.МОЛИТВАТА НА СТОТНИКА
- Молитвата на стотника беше причинена за да прослави Божията слава и за се прослави Божието име
1. След като старейшините дойдоха и усърдно помолиха Исус да дойде и да изцели слугата на стотника Исус се съгласи
- съгласи се не защото Го помолиха старейшините
- съгласи се защото всевиждащият Исус видя стотника паднал на колене у дома
молейки се за изцелението на слугата си
2. Вярата на стотника
стих 6-7"А когато Исус вървеше с тях и не беше вече далеч от къщата, стотникът изпрати до Него приятели да Му кажат: Господи, не си прави труд; защото не съм достоен да влезеш под стряхата ми;затова нито счетох себе си достоен да дойда при Тебе; кажи само дума, и слугата ми ще оздравее.
- тази вяра учуди Исус
А. Исус не отиде да изцели слугата на стотника защото той
помагаше на Божия народ
Б.  Исус не отиде да изцели слугата на стотника защото той
беше построил синагогота
В. Исус отиде да изцели слугата на стотника защото вярата на стотникяа беше голяма,голямо беше и смирението му
стих 6б-7"Господи, не си прави труд; защото не съм достоен да влезеш под стряхата ми; затова нито счетох себе си достоен да дойда при Тебе; кажи само дума, и слугата ми ще оздравее.
- Стотникът беше уважаван и известен човек,в неговия дом са идвали лекари,
политици,учители и той ги приемаше защото се чувстваше достоен
- Но при новината че Исус идва той се почувства недостоен да го посрещне и да
Го приеме в дома си
- причината да не приеме Исус в дома си беше че той беше приел Исус в сърцето си и вярваше че само една дума може да изцели слугата му
- стотникът казва стих 8-10" Защото и аз съм човек поставен под власт, и имам подчинени на мен войници; и казвам на един: Иди; и той отива; и на друг: Дойди; и дохожда; и на слугата си: Направи това; и го прави.Като чу това, Исус му се почуди; обърна се и рече на вървящия подир Него народ: Казвам ви, нито в Израил съм намерил толкова вяра.И когато изпратените се върнаха в къщата, намериха слугата оздравял.

Заключение
Днес чрез вярата на стотника Словото Божие ни дава пример какни трябва да бъдем,а ние трябва да бъдем милостиви към нуждаещите се и да уповаваме на
Бога с цялото си сърце
Днес можеш ле да кажеш:Господи кажи само едно дума и аз ще бъда здрав/а
Днес можеш ле да кажеш:Господи кажи само едно дума и аз ще бъда блогословен/а
Днес можеш ле да кажеш:Господи кажи само едно дума и аз ще бъда щастлив/а

п-р Али Исмаилов Ахмедов 13.03.2015 Църква " Нов Живот "Ямбол




Тагове:   вяра,   стотник,   лука71-10,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 406494
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930