Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2015 12:54 - Кой Съм Аз Лука 9:18-20
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 1025 Коментари: 0 Гласове:
-1



КОЙ СЪМ АЗ
Лука 9:18-20" И когато Той се молеше насаме, и учениците бяха с Него, попита ги, казвайки: Според както казва народът, Кой съм Аз?А в отговор те рекоха: Едни казват, че си Иоан Кръстител; а други - Илия; трети пък, - че един от старовременните пророци е възкръснал.
20 Тогава им каза: А според, както вие мислите, Кой съм Аз? Петър в отговор рече: Божият Христос.


I.ВРЕМЕТО ПРЕЗ КОЕТО СЕ ЗАДАВА ВЪПРОСА - КОЙ СЪМ АЗ -
- В този стих откисэьпе няколко неща
1. Исус се моли
2. Учениците на Исус
3. Отправеният въпрос към учениците
"Според както казва народът,кой съм Аз?
А. Кой задава въпроса?Исус
Б. На кого задава въпроса?На учениците
В. Какъв въпрос им задава Исус?Исус задава въпроса относно това което народът казва за Него
II.НЕКА ПОГЛЕДНЕМ КАКВО КАЗА НАРОДА ЗА ИСУС
стих 19"А в отговор те рекоха: Едни казват, че си Иоан Кръстител; а други - Илия; трети пък, - че един от старовременните пророци е възкръснал.
1. Според народа Исус Христос беше възкръсналия Йоан Кръстител
- Така мисмеше не само народа,така мисмеше и цар Ирод
Лука 9:7-9"А четверовластникът Ирод чу за всичко що ставало и беше в недоумение; защото някои казваха, че Иоан е възкръснал от мъртвите;други пък, че Илия се е явил; а други, че един от старовременните пророци е възкръснал.И рече Ирод: Иоана аз обезглавих; но Кой е Тоя, за Когото слушам такива неща? И желаеше да Го види.
- Нека си спомним кой е бил Йоан Кръстител
А. Йоан Кръстител е била личността която е подготвила пътя на Исус
Матей 3:3"Защото този беше, за когото се е говорило чрез пророк Исаия, който казва: "Глас на един, който вика в пустинята: Пригответе пътя на Господа, Прави направете пътеките за Него".
Б. Йоан Кръстител е била личността която изяви Исус Христос на света
Йоана 1:26-27" В отговор Иоан им рече: Аз кръщавам с вода. Посред вас стои Един, Когото вие не познавате,Онзи, Който иде подир мене, [Който преден ми биде], Комуто аз не съм достоен да развържа ремика на обущата Му.
Йоана 1:29-30"На следния ден Иоан вижда Исуса, че иде към него, и казва: Ето Божият Агнец, Който носи греха на света!Тоя е за Когото рекох: Подир мене иде човек, Който достигна да бъде пред мене, защото спрямо мене беше пръв.
Лука 3:16"Иоан отговори на всички, като каза: Аз ви кръщавам с вода, но иде Оня, Който е по-силен от мене, Комуто не съм достоен да развържа ремъка на обущата Му: Той ще ви кръсти със Светия Дух и с огън
2. Според народа Исус беше възкръсналия пророк Илия
- Спорез Божието Слово пророк Илия трябваше да се завърне отново на земята
- Кой е бил пророк Илия?
А. Пророк Илия е бил Божий човек чиято молитва е спирала дъжда и сваляла огън от небето
- Защо народа е мислил че Исус е пророк Илия?Народът е мислил за това защото Малахия 4:5" Ето, Аз ще ви изпратя пророк Илия, Преди да дойде великият и страшен ден Господен;
3. Спорид народа Исус беше един старозаветен пророк възкръснал от смъртта
- Да народа си мислеше всичко това за Исус
А. Народът си мислеше че Исус е възкръсналият Йоан Кръстител
Б. Народът си мислеше че Исус е възкръсналият пророк Илия
В. Народът си мислеше че Исус е един от старозаветните пророци
- Днес светът продължава да твърди и да мисли че Исус е един праведен човек
- Днес светът продължава да твърди и да мисли че Исус е велик пророк
- Днес светът продължава да твърди и да мисли че Исус е най добрият
учител
- Да светът мисли и вярва в това но дали тази вяра задоволява Исус и дали това е достътъчно - Словото Божие продължава
III.КОЙ СЪМ АЗ СПОРЕД ВАС
стих 20"Тогава им каза: А според, както вие мислите, Кой съм Аз? Петър в отговор рече: Божият Христос.
1. Според Църквата Исус е Божият Помазаник
2. Според Църквата Исус е Божият Единороден Син
Матей 3:16-17"И като се кръсти, Исус веднага излезе от водата; и, ето, отвориха Му се небесата, и видя Божият Дух, че слиза като гълъб и се спускаше на Него;и ето глас от небесата, който казваше: Този е възлюбеният Ми Син, в Когото е Моето благоволение.
3. Според Църквата Исус е Божият Агнец който носи греха на света
Йоана 1:29" На следния ден Иоан вижда Исуса, че иде към него, и казва: Ето Божият Агнец, Който носи греха на света!
4. Според Църквата Исус е Пътя,Истината и Живота
Йоана 14:6" Исус му казва: Аз съм пътят, и истината, и животът; никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.
5. Според Църквата Исус Възкръсението - Дарителят на Живота
Йоана 11:25" Исус й рече: Аз съм възкресението и живота; който вярва в Мене, ако и да умре, ще живее
Истина, истина ви казвам, който слуша Моето учение, и вярва в Този, Йоана 5:24"Който Ме е пратил, има вечен живот, и няма да дойде на съд, но е преминал от смъртта в живота.
6. Според Църквата Исус е добрият пастир къто даде живота Си за овцете
Йоана 10:11"Аз съм добрият пастир; добрият пастир живота си дава за овцете.
7.Според Църквата Исус е Хлябът на Живота е Живата вода
Йоана 6:35"Исус им рече: Аз съм хлябът на живота; който дойде при Мене никак няма да огладнее, и който вярва в Мене никак няма да ожаднее.
Йоана 6:48"Аз съм хлябът на живота.
Йоана 6:51"Аз съм живият хляб, който е слязъл от небето. Ако яде някой от тоя хляб, ще живее до века; да! и хлябът, който Аз ще дам, е Моята плът [която Аз ще дам] за живота на света.
8. Според Църквата Исус е Светлината на света
Йоана 8:12"Тогава Исус пак им говори, казвайки: Аз съм светлината на света; който Ме следва няма да ходи в тъмнината, но ще има светлината на живота.
Заключение
Днес Исус пита всеки един от нас.Кой Съм Аз за теб?От отговора ще зависи къде ще прекараш вечността
- според света Исус е пророк,добър учител и праведен човек но
- според църквата Той Исус е Божият Помазаник
- Според Църквата Исус е Божият Единороден Син
- Според Църквата Исус е Божият Агнец който носи греха на света
- Според Църквата Исус Възкръсението - Дарителят на Живота
-  Според Църквата Исус е добрият пастир къто даде живота Си за овцете
- Според Църквата Исус е Хлябът на Живота е Живата вода
-  Според Църквата Исус е Светлината на света
нека завършим с
Йоана 6:67-69"За туй Исус рече на дванадесетте: Да не искате и вие да си отидете?Симон Петър Му отговори: Господи, при кого да отидем? Ти имаш думи на вечен живот,и ние вярваме и знаем, че Ти си [Христос, Син на живия Бог] Светият Божий.

п-р Али Исмаилов Ахмедов Църква "Нов Живот" Ямбол 28.04.2015









Тагове:   аз,   КОЙ,   лука 918-20,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 404888
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031