Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2015 12:48 - Препирнята между апостолите Лука 9:46-48
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 878 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ПРЕПИРНЯТА МЕЖДУ АПОСТОЛИТЕ

Лука 9:46-48"И повдигна се между тях разискване, кой от тях ще бъде по-голям. А Исус, като видя мисълта на сърцето им, взе едно детенце, постави го при Себе Си, и рече им: Който приеме това детенце в Мое име, Мене приема; и който приеме Мене, приема Този който Ме е изпратил; защото който е най-малък между всички вас, той е голям.

I.ПРИЧИНАТА ЗА ПРЕПИРНЯТА МЕЖДУ АПОСТОЛИТЕ
стих 46" И повдигна се между тях разискване, кой от тях ще бъде по-голям. 
1. Властолюбието е разделило и ще разделя баща от син
2. Властолюбието е разделило и ще разделя брат от брат
3. Властолюбието е разделило и ще разделя приятел от приятел
4. Властолюбието вкара корена на разделинието между апостолите,
вкара го за да ги раздели и отдалечи от Бога
II.МЕСТОНАХОЖДЕНИЕТО НА ПРЕПИРНЯТА МЕЖДУ АПОСТОЛИТЕ
1. Препирнята на апостолите беще по пътя за Капернаум
Марко 9:33-34"И дойдоха в Капернаум; и когато влезе вкъщи попита ги: Какво разисквахте из пътя? А те мълчаха, защото по пътя бяха се препирали помежду си кой е по-голям?
2. Препирнята на апостолите продължи докото влязоха в една от къщите
на Капернаум
Марко 9:33"И дойдоха в Капернаум; и когато влезе вкъщи попита ги: Какво разисквахте из пътя?
- Тук Словото ни открива че Исус пита учениците Си а Матей 18:1" ни открива че ученицете сами питат Исус
Матей 18:1"В същото време учениците дойдоха при Исуса и казаха: Кой е по-голям в небесното царство?
III.ИСУС ПРЕКРАТЯВА ПРЕПИРНЯТА МЕЖДУ АПОСТОЛИТЕ
1. Исус прекратява препирнята относно величието чрез откровението на истинското величие наречено Смирение и за целта използва едно дете
Лука 9:47"А Исус, като видя мисълта на сърцето им, взе едно детенце, постави го при Себе Си, и рече им:
- Какво им рече Исус?
Матей 18:3-4"Истина ви казвам; ако се не обърнете като дечицата, никак няма да влезете в небесното царство. И тъй, който смири себе си като това детенце, той е по-голям в небесното царство.
- Исус иска да бъдем смирени като децата защото Бог на горделивите се противи,а ня смирените дава благодат.
2. Исус открива величието на всеки човек който вярва в него
Лука 9:48"Който приеме това детенце в Мое име, Мене приема; и който приеме Мене, приема Този който Ме е изпратил; защото който е най-малък между всички вас, той е голям.
- Тук Исус казва:Всеки който Го е приел,приел е не само Него,но е приел и Отца в себе си,и слез като сме приели Отец,Словото казва:Слирете се под можната ръка на Бога,Който може да ви въздигне{да ви напрани голяма работа}
IV.НАЧИНЪТ ПО КОЙТО ХРИСТИЯНИНА ПОЛУЧАВА ВЕЛИЧИЕ
1. Християнинът получава величие не чрез дарбата си
2. Християнинът получава величие не чрез грамотността си
3. Християнинът получава величие не чрез способностите си
4. Християнинът получава величие в очите на Бога като се грижи за хората,
грижи се за безпомощните и бедните,грижи се за отхвърлените
Пример:Добрият самарянин
V.ПРЕДЕПРЕЖДЕНИЕТО ДО ВСИЧКИ КОИТО ТЪРСЯТ ВЕЛИЧИЕ
Матей 18:6"А който съблазни едно от тия малките, които вярват в Мене, за него би било по-добре да се окачеше на врата му един воденичен камък, и да потънеше в морските дълбочини.
- Въпреки че Исус предупреждава вярващите в Неговото Име да бъдат смирени и да се грижат един за друг,никой не го изпълнава
- Както тогава така и днес всеки казва
1. Аз съм апостола {аз съм най главния}
2. Аз съм пастера {аз съм най главния}
3. Аз съм мисионера,аз съм еванелизатора {аз съм най главния}
4. Аз съм учителя  {аз съм най главния}
5. Аз съм пророка  {аз съм най главния}
- Нека не рабравяме че не титлата е служението ще ни направи велики и това величие ще бъде на небето където ще чуем думите
Матей 25:28"Вземете от него таланта и го дайте на този който има десет.
- Защо?- Защото е слежил със смирение и е казвал думите
Лука 17:10"Също така и вие, когато извършите все що ви е заповядано, казвайте: Ние сме безполезни слуги; извършихме |само| това, което бяхме длъжни да извършим.
- Днес издигаме ли името на Бога или издигаме нашето име нека си отговорим сами

п-р Али Исмаилов Ахмедов 05.05.2015 Църква"Нов Живот"Ямбол








Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 412235
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930