Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2015 05:58 - Себеизявата Мк 9:33-37
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 678 Коментари: 0 Гласове:
0



СЕБЕИЗЯВАТА

Марко 9:33-37"И дойдоха в Капернаум; и когато влезе вкъщи попита ги: Какво разисквахте из пътя?А те мълчаха, защото по пътя бяха се препирали помежду си кой е по-голям?И като седна, повика дванадесетте и каза им: Който иска да бъде пръв, ще бъде от всички последен и на всички служител.Тогава взе едно детенце и го постави посред тях; и като го прегърна рече им:Който приеме едно от тези дечица в Мое име, и Мене приема; и който приеме Мене, приема не Мене, но Този Който Ме е пратил.

I.МЕСТОНОХОЖДЕНИЕТО НА СЕБЕИЗЯВАТА
стих 33"И дойдоха в Капернаум; и когато влезе вкъщи попита ги: Какво разисквахте из пътя?
1. Себеизявата изявена по-пътя за Капернаум
"Какво разисквахте по пътя...
2. Себеизявата в една от къщите на Капернаум
"И дойдоха в Капернаум;и когато слезе вкъщи...
II.ЛИЧНОСТТА ТЪРСЕЩА СЕБЕИЗЯВА
- Учениците на Исус {апостолите}
"какво разисквахте из пътя?А те мълчаха,защото из пътя се препираха {караха} помежду си кой е по голям
1. Петър казваше аз съм най големия
2. Йоан казваше аз съм най обичания
3. Яков казваше яз съм най уважавания
4. Вартимей казваше аз съм най уважавания
5. Тома,Андрей,Юда и другите апостоли също казваха ние също искаме първите места
III.ПРИЧИНАТА ЗА СЕБЕИЗЯВАТА
1. Да бъдат над другите
- каквото кажа аз
2. Гордостта
- Без мен не можете да направите нищо.Това казва човекът който търси своята лична изява
- изява пред хората:Виж ме аз съм пастора,хвалителя но какво казва Словото Божие
Псалом 127:1"Соломонова песен на възкачванията.Ако Господ не съгради дома,Напразно се трудят зидарите;Ако Господ не опази града,Напразно бди стражарят.
1Петрово 5:6"И тъй, смирете се под мощната ръка на Бога, за да ви възвиси своевременно;
- Защо трябва да се смирим?
Яков 4:6"Но Той дава една по-голяма благодат; затова казва: "Бог на горделивите се противи, а на смирените дава благодат".
IV.ИЗХОДЪТ ОТ СЕБЕИЗЯВАТА
стих 35-37"И като седна, повика дванадесетте и каза им: Който иска да бъде пръв, ще бъде от всички последен и на всички служител.Тогава взе едно детенце и го постави посред тях; и като го прегърна рече им:Който приеме едно от тези дечица в Мое име, и Мене приема; и който приеме Мене, приема не Мене, но Този Който Ме е пратил.
1. Да бъдеш последен а не пръв
Матей 3:14"А тоя Иоан носеше облекло от камилска козина, и кожен пояс около кръста си; а храната му беше акриди и див мед.
- Исус беше първият но стана последен,за да стане отново пръв
Матей 19:30" Обаче мнозина първи ще бъдат последни, а последните първи.
- Как последните ще станат първи?
Последните ще станат първи когато кажат аз имам нужда от теб сам немога
Галатяни 2:20"Съразпнах се с Христа, и |сега| вече, не аз живея, но Христос живее в мене; а животът, който сега живея в тялото, живея го с вярата, която е в Божия Син, Който ме възлюби и предаде Себе Си за мене.
2. Да бъдеш слуга а не господар
Матей 20:26-27"Но между вас не ще бъде така; но който иска да стане големец между вас, ще ви бъде служител;и който иска да бъде пръв между вас, ще ви бъде слуга;
- господарят гони и наказва а слугата мълчи и прощава
Пример:
Марко 10:45" Защото наистина Човешкият Син не дойде да Му служат, но да служи, и да даде живота Си откуп за мнозина.
- Йоан Кръстител казваше
Иоана 3:30"Той трябва да расте, а пък аз да се смалявам.
- По какво се отличава слугата от господаря
- Господарят обича първите места на угощенията,обича поздравите по пазарите
- слугата избира последното място и унижението
Лука 14:10-11"Но когато те поканят, иди и седни на последното място, и когато дойде този, който те е поканил, да ти рече: Приятелю, мини по-горе. Тогава ще имаш почит пред всички тия, които седят с тебе на трапезата.Защото всеки, който възвишава себе си, ще се смири, а който смирява себе си ще се възвиси.
3. Да бъдеш като дете
стих 36-37"Тогава взе едно детенце и го постави посред тях; и като го прегърна рече им:Който приеме едно от тези дечица в Мое име, и Мене приема; и който приеме Мене, приема не Мене, но Този Който Ме е пратил.
- Децата не мразят,не клюкарстват,не се гордеят,не държат непростителност,а прощават,обичат и забравят злото

Заключение
Какво е нашето желание?Да бъдеш голямата работа или да бъдеш слуга
Пример:Избирането на Давид
Първенците,големците не станаха първи,пръв стана отхвърления - Защо?отговорът той бе слуга а не господар
Матей 12:12-13"
- ето това е слугата - той търси,той храни,той превързва
V.НАГРАДАТА
1. Наградата на себеизявяващите се
Матей 25:11-12"После дохождат и другите девици и казват: Господи! Господи! отвори ни.А той в отговор рече: Истина ви казвам: Не ви познавам.
2. Наградата на смирените
Матея 25:21"Господарят му рече: Хубаво, добри и верни слуго! в малкото си бил верен, над многото ще те поставя; влез в радостта на господаря си.

п-р Али Исмаилов Ахмедов 17.06.2011 Църква "Нов Живот" Ямбол



Тагове:   мк933-37,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 412407
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930