Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2017 20:10 - Йоан Кръстител свидетелства за служението на Исус Христос Йн1:19-28
Автор: ilveen Категория: Хоби   
Прочетен: 1085 Коментари: 0 Гласове:
0



 ЙОАН СВИДЕТЕЛСТВА ЗА СЛУЖЕНИЕТО НА ИСУС ХРИСТОС   Йоан 1:19-28 " И ето, свидетелството, което Иоан даде, когато юдеите пратиха до него свещеници и левити от Ерусалим да го попитат: Ти кой си? Той изповяда, и не отрече, а изповяда: Не съм аз Христос. И попитаха го: Тогава що? Илия ли си? И каза: Не съм. Пророк ли си? И отговори: Не съм. На това му рекоха: Кой си? за да дадем отговор на ония, които са ни пратили. Що казваш за себе си? Той рече: Аз съм "глас на едного, който вика в пустинята; Прав правете пътя за Господа", както рече пророк Исаия. А изпратените бяха от фарисеите. И попитаха го, като му рекоха: А защо кръщаваш, ако не си Христос, нито Илия, нито пророкът? В отговор Иоан им рече: Аз кръщавам с вода. Посред вас стои Един, Когото вие не познавате, Онзи, Който иде подир мене, [Който преден ми биде], Комуто аз не съм достоен да развържа ремика на обущата Му. Това стана във Витавара отвъд Иордан, дето Иоан кръщаваше.    I. ПРИЧИНАТА ПОРОДИЛА СВИДЕТЕЛСТВОТО НА ЙОАН КРЪСТИТЕЛ ОТНОСНО ИСУС ХРИСТОС стих 19 "  И ето, свидетелството, което Иоан даде, когато юдеите пратиха до него свещеници и левити от Ерусалим да го попитат: Ти кой си?  1. Въпросът на Юдеите изпратени от свещениците и левитите от Ерусалим относно неговата същност и служение - Кой си ти ? 2. Изповедта та Йоан Кръстител стих 20 " Той изповяда, и не отрече, а изповяда: Не съм аз Христос.  А. Той изповяда Б. Той не отрече В. Той изповяда втори път - Не съм аз помазаникът Пример:  - Апостолите наричаха себе си слуги на Исус Христос - Днес ние сме Христовите слуги  и като такива ние трябва да отговорим аз съм един безполезен слуга който извърши волята на господаря си Г. Отговорът който даде Йоан Кръстител не бе задоволителен за тези които бяха изпратени затова те продължиха да го питат стих 21 "  И попитаха го: Тогава що? Илия ли си? И каза: Не съм. Пророк ли си? И отговори: Не съм.  - Защо го попитаха с този въпрос ? - Попитаха го защото те очакваха идването на Илия Малахия 4:5-6 " Ето, Аз ще ви изпратя пророк Илия, Преди да дойде великият и страшен ден Господен; И той ще обърне сърцето на бащите към чадата, И сърцето на чадата към бащите им, Да не би да дойда и поразя земята с проклетия. - Въпреки че Йоан Кръстител беще очаквания Илия той каза - не съм Матей 11:13-14 "  Защото всичките пророци и законът пророкуваха до Иоана; и, ако искате да го приемете, тоя е Илия, който имаше да дойде. 3. Въпросите продължават - Пророк ли си ? - Евреите очакваха пророк и поради тази причина попитаха Йоан Кръстител пророк ли си ? Второзаконие 18:15 " Господ твоят Бог ще ти въздигне отсред тебе, от братята ти, пророк както е въздигнал мене; него слушайте,  - Ако Йоан Кръстител беше казал - Аз съм пророкът,те щяха да  повярват в него - Но Йоан Кръстител отрече - Не съм аз пророкът когото чакате но и този отговор не бе задоволителен и те продължиха с въпросите стих 22 " На това му рекоха: Кой си? за да дадем отговор на ония, които са ни пратили. Що казваш за себе си?  III. ЙОАН КРЪСТИТЕЛ ОТГОВАРЯ НА ВЪПРОСА стих 23 " Той рече: Аз съм "глас на едного, който вика в пустинята; Прав правете пътя за Господа", както рече пророк Исаия.  - Аз съм грас на един който вика в пустинята Прав правете пътя за Господа - В този стих Йоан Кръстител им даде това за което дойдоха отговори им от словото Божие,слово на което те се надяваха Исая 40:3-5 " Глас на един който вика: Пригответе в пустинята пътя за Господа, Направете в безводното място прав друм за нашия Бог. Всяка долина ще се издигне, И всяка планина и хълм ще се сниши; Кривите места ще станат прави, И неравните места поле; И славата Господна ще се яви, И всяка твар купно ще я види; Защото устата Господни изговориха това.  1. Грас на един който вика в пустинята: Пригответе пъта зя Господа 2. Направете в безводно място прав път за нашия Бог 3. Всяка долина ше се издигне,и свяка планина и хълм ще се снишат 4. Кривити места ще станат прави 5. Неравните места поле 6. Славата Господна ще се яви 7. Целит човешки род заедно ще види това.  Защото Господ изговори това - Йоан Кръстител даде това за което дойдоха,но понеже отговорът отговърт бе даден не от Йоан Кръстител а чрез словото Божие те не го приеха и продължиха да питат стих 24-25 " А изпратените бяха от фарисеите. И попитаха го, като му рекоха: А защо кръщаваш, ако не си Христос, нито Илия, нито пророкът?  IV. ЙОАН КРЪСТИТЕЛ ОТКРИВА СЪЩОСТТА НА СВОЕТО СЛУЖЕНИЕ стих 26-27  " В отговор Иоан им рече: Аз кръщавам с вода. Посред вас стои Един, Когото вие не познавате, Онзи, Който иде подир мене, [Който преден ми биде], Комуто аз не съм достоен да развържа ремика на обущата Му.  1. Аз кръщавам с вода 2. Посред вас стои Един, Когото вие не познавате - Всъщост познавате го но не желаете да го приемете 3. Онзи, Който иде подир мене, [Който преден ми биде], Комуто аз не съм достоен да развържа ремика на обущата Му.  - Той е когото търсите аз съм само един който подготвя Неговия път   п-р Али Исмалов Ахмедов Църква Нов Живот Ямбол 21.02.2016      



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ilveen
Категория: Хоби
Прочетен: 412336
Постинги: 331
Коментари: 21
Гласове: 80
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930